فروش ویژه آرشیو دانشجویی فایل استوری ارتباط با پشتیبانی فروشگاه فایل استوری فایل استوری فایل استوری فایل استوری ارزان سرا

اطلاعیه فروشگاه

با توجه به تغییرات ایجاد شده در بانک ملی خرید زیر 5000 تومان توسط کارت بانک ملی امکان پذیر نیست برای خرید های زیر 5000 تومان لطفا از کارت های بانک های دیگر استفاده نمایید.

دانلود پاورپوینت اصول علم اقتصاد1 رشته حسابداری

دانلود پاورپوینت اصول علم اقتصاد1 رشته حسابداری

طرح درس

در این درس، ضمن تبیین کلیه فصول کتاب مورد نظر، توضیحات لازم در خصوص هر مطلب ارائه شده است. بمنظور اثر بخشی بیشتر در تفهیم مطالب، از نمودارها و فرمولهای مرتبط استفاده شایسته به عمل آمده است. بعضا از ارائه برخی مطالب که در متن کتاب حاضر موجود نیست ولی در یادگیری مباحث موثر و کارساز میباشد، دریغ نشده است. ترتیب مطالب و مباحث ارائه شده دقیقا منطبق بر منبع درس میباشد.
اهداف درس
آشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس میباشند.
جایگاه درس:

درس اصول علم اقتصاد 1 بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته حسابداری بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در سایر دروس اقتصادی این رشته ها از جمله اقتصاد کلان، پول و ارز و بانکداری، توسعه اقتصادی و مالیه عمومی مطرح خواهند شد برای اولین بار در این درس مورد بررسی قرار میگیرند، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

چون آشنایی و معارفه دانشجو با علم اقتصاد از این درس آغاز میشود، ضرورت تعمق و دقت بیشتر در جهت تفهیم مفاهیم و اصطلاحات مربوطه بیشتر احساس میشود.

تعریف علم اقتصاد (Economics):
در طول تاریخ تعاریف متفاوتی از علم اقتصاد ارائه شده است.
آدام اسمیت اقتصاد را علم تولید ثروت قلمداد می نمود در حالیکه ریکاردو آن را علم تولید و توزیع ثروت می دانست.
تعاریف امروزین علم اقتصاد بر این نکته تاکید دارد که اقتصاد علم استفاده بهینه از منابع کمیاب تولید است.

در کتاب شما علم اقتصاد را چنین تعریف کرده اند:

علم اقتصاد مطالعه روش انتخاب و استفاده انسان و جامعه از منابعی است که طبیعت و نسل های گذشته دراختیاراو قرار داده است.

بهترین راه معرفی علم اقتصاد پرداختن به مفاهیم سه گانه زیر است:

1-هزینه فرصت(Opportunity cost):

هزینه کامل انتخاب یک تصمیم خاص فایده از دست رفته ناشی از عدم انجام انتخاب دیگر می باشد.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب از دست می دهیم، هزینه فرصت آن انتخاب یا تصمیم خوانده می شود.
بعنوان مثال دانشجویی که تصمیم به ادامه تحصیل می گیرد، از درآمد حاصل از کار احتمالی   که می توانست به انجام آن مبادرت نماید صرف نظر نموده یا چشم پوشی کرده است.
دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت: محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.

2- نهایی گرایی ( (Marginalism:

چنانچه اطلاعات در خصوص آخرین واحد مد نظر باشد مبحث نهایی گرایی مطرح است. مثلا هزینه نهایی یعنی هزینه آخرین واحد محصول تولید شده یا تولید نهایی یعنی میزان تولید آخرین واحد عامل تولید به کار گرفته شده.

3- بازارهای کارآمد (Efficient Markets) :

بازارهایی که حاوی فرصت سود آوری هستند، بازارهای کارآمد نامیده می شوند.
یک فرصت سود آوری در بازار یک چیز معمول نیست ولی این به معنی عدم وجود چنین فرصتی نمی باشد. به وضوح زمان هایی وجود دارند که در یک بازار فرصت برای کسب سود وجود دارد. ولی این فرصت سود نصیب کسی می شود که زودتر به آنجا برسد یا زودتر خبردارشود (اطلاعات بهتری داشته باشد).

اقتصاد به دو حوزه مهم تقسیم میشود:

اقتصادخرد Micro Economics
اقتصادکلانMacro Economics

اقتصادخرد :به بحث و بررسی پیرامون رفتار و نوع عملکرد یک واحد مصرف (خانوار) و یا یک واحد  تولید (بنگاه) و یا گروهی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می پردازد.

بعنوان مثال یک بنگاه چه تولید کند ؟ چگونه تولید کند؟ چه قیمتی را درخواست نماید؟ یا یک خانوار چه کالایی بخرد؟ چه مقدار بخرد؟

اقتصاد کلان: 

به بحث و بررسی پیرامون رفتار و نوع عملکرد کلیه مصرف کنندگان و یا کلیه تولیدکنندگان می پردازد مانند مفاهیم تولیدملی و مصرف ملی

نظریه و مدل (Theory and Model ):

نظریه بیان رابطه بین دومتغیراست مانند مصرف تابعی از درآمد است.

مدل بیان ریاضی رابطه بین دو متغیراست مانند مدل زیر که در آن C معرف مصرف و y معرف درآمد است.

C=a+by

فرض ثابت بودن متغیرهای دیگر( Ceteris Paribus):

درجهان واقع بسیاری ازمتغیرها کم و بیش برهرپدیده اقتصادی مؤثرهستند که مطالعه اثرات کلیه این متغیرها در یک مدل غیرعملی یا بسیاردشواراست.

مثلاٌ در تابع واقعی، مصرف علاوه بر درآمد، تابع ثروت و مصرف دوره قبل و ... می باشد در حالیکه به جهت سادگی، سایر متغیرها را ثابت فرض می کنیم. در تابع زیر y معرف درآمد و W بیانگر ثروت و Ct-1  معرف مصرف دوره قبل میباشد.Ct-1 + … 3β  + W 2β  + y1C = α + β

شامل 257 اسلاید powerpoint


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
powerpoint_1726690_6063.zip5.7 MB





دانلود پاورپوینت مباني فرهنگ سازماني

دانلود پاورپوینت مباني فرهنگ سازماني امروزه فرهنگ سازمانی به یکی از مهم‌ترین موضوعات علم مدیریت به‌ویژه رفتار سازمانی و یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است، زیرا سازمان‌ها برای ماندن در عرصه رقابت سازمانی باید از یک فرهنگ منسجم قوی بهره‌مند باشند. بهترين اثر: بالاترين كيفيت و هماهنگي افزايش نوآوري كمترين تعارضات و بالاترين مشاركت اهميت و ضرورت فرهنگ سازمانی یک دسته از ارزشهاست که اغلب مورد پذیرش و تائید قرار ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

دانلود پاورپوینت اصول حسابداري 2

دانلود پاورپوینت اصول حسابداري 2 تاكيد بر سيستم  حسابداری دستی  بر اين اساس است  كه اين سيستم  و مفاهيم  دفاتر روزنامه  و  معين  در دوران نه چندان دوروحتی درسالهای اخيرتوانسته است  نيازهای اطلاعات مالی  مؤسسات  متوسط  و بزرگ را  به  خوبی  مرتفع  نمايد. دفاتر روزنامه اختصاصی: در سيستم حسابداری دستی  مؤسسا ت بزرگ هر  رويداد مالی يا در د ...

توضیحات بیشتر - دانلود 20,000 تومان

دانلود پاورپوینت قیمت گذای دربازارهای بین المللی

دانلود پاورپوینت قیمت گذای دربازارهای بین المللی اصول قیمت گذاری تمامی سازمانها و شرکتها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می‌دارند قیمتی تعیین می‌کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق عمل، اجاره بها و ... عنوان ‌شود.  در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می‌شود. همچنین قیمت انعطاف‌‌پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می‌شود، چراکه می‌تو ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

آخرین محصولات فروشگاه

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس